Tisdag!

Idag har jag suttit på ateljén med farfar hela dagen. Jag har smidigt vidare på min skål. Det var ett himla jobb det där. Man tror att det går fort och lätt att slå upp en skål, glöm det! Det tar långt tid och kräver mycket arbete. Dock är det väldigt roligt:P Idag slog jag först ut de sista vecken på skålen och började sedan slå den slät och fin med punsen. Jag fick göra det i tre omgångar på ett runt järn som var format som ett klot. Det var en lång process men nu är själva grunden till skålen färdig. Nu är nästa steg att börja på kanten till skålen och fila och fräsa med tandläkarborren till små figgurer. Då lägger jag en tjock silvertråd, som jag lödde ihop idag, och formar den runt kanten på skålen.
Kvällen spenderade jag på mina skidor. Det var första gången på länga jag inte fick ont i halsen, woopa! Nu är jag tröttare än tröttast, så gonatt på er!

Skålen efter dag 2! (ber om ursäkt för den suddiga bilden)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0