Silversmide på g

Idag har jag suttit i ateljén och smidit tills fingrarna höll på att falla samman. Det var galet roligt, jag trivs som handen i handsen där. Det rullade faktiskt på riktigt bra. Nu är jag klar med grunderna till fyra av mina klockringar. Det är bara en guldkula som ska lödas fast på en klockring och två som ska oxideras. Sedan har jag och farfar spånat lite mer på boken som jag ska göra av hans brudkronor. I veckan ska jag ut på modell jakt bland mina vänner och börja fundera lite på hur jag ska lägga upp texterna. Dagen bestod alltså av en massa nötande av filning och slipning men jag träffade även en ny släkting som kom förbi verkstaden för att träffa farfar. Det var alltså en riktig kanondag idag, här kommer lite bilder:

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0