A "boring" piece of Martin




En alldeles vanlig dag i mitt ganska vanliga (tråkiga) liv,

Vaknar 06.30 men bestämmer mig för att jag är för trött för att gå upp så jag sover ett tag till. Pallar mig upp ur sängen ca 30 min senare för att äta en snabb frukost för att hinna med bussen till tåget som ska ta mig till nästa tåg för att sedan kunna gå de sista meterna till Ku (Q) - huset på KTH. Väl framme är det dags för föreläsning i Reglerteknik (ett ganska roligt ämne som kort går ut på att se till att man får önskat resultat). Efter två timmars prat om i princip tre saker, är det tid för morgonfika vilket sker varje dag då man kommer till skolan tidigt. Efter detta fördrivs tiden med lite studier av Eleffektsysetm (förmodligen det svåraste jag har läst och kommer att läsa). Lunch intas på Bullens cafe. Sedan dags för dagens andra föreläsning vilken behandlar just eleffektsystem jag kommer allvarligt talat att drömma mardrömmar om denna kurs framöver, jag har hittils lagt ner mer tid på ett kapitel i denna kurs än jag totalt lagt ner på någon annan hel kurs. Efter två timmars stirrande på bilder som är intetsägande och halva grekiska alphabetet i olika konstellationer är schemadagen till ända.

Sätter mig ner med lite kursare för att göra förberedelse uppgifter inför Lab i just eleffekt, räddaren i nöden (Linus Lauri) ringer lite efter 16.00 och frågar om jag vill ha skjuts hem då han och Elin tagit bilen in till skolan, och lat som man är tackar man för sig och lämnar skolan för en bekväm hemresa och träning. Det första man för höra är ett FAAAAN och LL berättar att han fått 900sek i p-böter för "stannat eller parkerat inom tätbebyggt område i terräng" kan inte hålla mig för skratt (som man säger skadeglädja är den enda sanna glädjen). Köerna är enorma på vägen hem och Linus tvingas köra mig hem till dörren (Karros dörr) för att kunna hinna till träningen. Hemma hos karro kommer det glädjande beskedet att vi (jag,karro och göran) ska vara jury åt mamma-karros tårtor efter träning då hon bakat 2 st tårtor inför en Tårttävling, träningen idag tillägnas all tårta som ska förtäras. Från Brantbrinks IP blir det 100 min lugn distans med LL, sedan lite nyponsoppa,kaffe,kaka etc. dock inte så mycket att mättnadskänslan infinner sig det rejäla kvällsmålet kommer senare iform av ovan nämnda tårtor. Dagen avslutas med kaffe,tårta, house och gott sällskap på Lillmalmsvägen 6A Grödinge.

Roligare än så här är inte dagarna i Martin Härbergs liv.

Tack för mig
Martin


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fan vad smarrigt! Vilken tårta vann då?:)

2010-11-17 @ 05:06:14
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/
Postat av: Petter

Ditt liv verkar underbart! När flyttar du till Aspudden? Kyss.

2010-11-18 @ 13:10:30
Postat av: kungkarro

Det vart faktiskt ingen av dem, för mamma gjorde en annan tårta till sist;) Men den tårtan var som en blandning av båda de här! Jag röstade på den rosa och pappa och Marren på den med passionsfrukt:)

2010-12-07 @ 23:16:08
URL: http://apieceofkarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0