Vad gör vi? Nu kör vi!

Nu kör vi! I morse tog jag en tripp ner till Conrads för att köpa mig lite nytt silver. Jag ska nämligen få lära mig slå upp min första skål i silver. Så nu har jag suttit i verkstaden med farfar och börjat med min skål. Jag började rita upp en cirkel på silverplattan, sedan klippte jag ut cirkeln och började fila. När jag fått den perfekt glödgade jag silvret och började vecka de med hammaren. När farfar visade mig hur man skulle göra såg det otroligt enkelt ut, men jag kan försäkra er om att detta inte var lätt. Jag kämpade och kämpade men de jag gjorde på en halvtimma klarade farfar på 5minuter. Till slut fick jag iaf in lite flyt. Efter jag veckat silvret var det dags att glödga skålen igen för att sedan börja slå ut den. När jag slagit ut den filade jag kanterna och började sedan om från början:P de tar mycket längre tid än man tror. Men fortsättning följer imorgon för nu ska jag till jobbet och jobba kväll!

Min icke färdiga skål:P Första delen i skaparprocessen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0