Måndag


Efter en regnig, lerig och ganska kass helg i Avesta så var jag back on track på ateljén. Spenderade söndags kvällen på Gärdet hos min marre för att tröst äta lite godis och mysa med lite film.
Måndags morgonen började ganska fint då jag smidigt tog mej till verkstaden på sådär en kvart kanske. Jag hade med min glasögon som jag tänkte putsa upp för att sedan ställa ut i de nya glasskåpet som ska sättas upp:) Farfar visade mig lite olika tekniker man kan snygga till silvret med, vissa var inte allt för bekväma för ögon och näsa. Efter att ha torkat mina floder till tårar av de starka medlet så var det dags att ta en titt på förra veckans arbeten. Farfar tyckte om det mesta jag gjort, vi ska dock ordna upp så att sjöfruringen får fiskfjäll. Fick dock lite bakläxa på mitt kära hängsmycke som jag slitit så mycket med. Vi bollade lite ideér med gamla silverdelar och fydade en riktigt frän bit som han gjort för länge sedan. Så jag lossade på alla mina lödningar som jag slitit med och började fila till den nya delen. Sedan lyckades jag faktiskt med en grym lödning på silvegubben och min nya del. Nu ska bara det på en schysst sten som passar in och lödas på ringar till kedjan så e den kirrat och klart. Bilder kommer på både sjöjungfrun och hängsmycket.

Nu var det dags att börja planera mitt nästa projekt/arbete, jag visade farfar mina snabbskisser och ideér och han gillade de. Så det var bara att bestämma vad jag skulle ha för silver och tjocklek och sedan traska ner till Conrads för att köpa mig en ny silverplatta att börja jobba med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0