Fredagsmys


Efter en veckas butiksarbete så var det dags att ta tag i mitt liv som lärligt. På måndag ska jag tillbaka till ateljén och sätta igång med mitt skapande. I veckan som kommer tänkte jag satsa på att komma igång med en ny kollektion! Tänkte köra nått i stil med mitt projektarbete men ändå något helt nytt. Har börjat spåna på en ide om klockringar. Alltså att man ska göra rätt enkla men lite tjockare grundringar och sedan sikta in sig på ett schysst motiv som är lite större. I motivet sissilerar jag sedan in antingen visare eller digitalur. Jag satt och kolla på alla mina klockor och kom sedan på att de vore kul att göra lite annorlunda klockor i silver. Sedan insåg jag att det förmodligen inte var så många som skulle vilja gå runt med en silverklocka på armen som inte ens fungerade. Därför kom jag på att jag kunde göra balla ringar av de istället i lite roliga figurer, då får jag både träna på ringtekniken och att sisselera. Ska visa skisserna för farfar på måndag och om han tycker att det är en schysst ide så börjar jag göra en ordentlig skiss över de första paret. Dock är bara det lite förslag på figurer på bilden, inget jag bestämt mig för att använda:)

Nu ska jag ha myspyskväll med min kära grannflicka Josefine som äntligen tagit sig hem från de vilda studentfestandet i Eskilstuna! tuudiiiloooo<3


Kommentarer
Postat av: Tove

Vilken bra ide, dom ser ascoola ut :) En sån skulle jag lätt vilja ha ju. Du måste gör en som är 13:37 ;)

2010-09-26 @ 20:55:04
Postat av: Hilda

Tufft, jag skulle gärna ha jordgubbensringen :D!

2010-09-27 @ 16:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0