En regnig måndag


Idag började morgonen med en hyffsat tidig uppstigning då jag skulle övningsköra till Nynäshamn där jag sedan skulle fortsätta mitt körande med en körlektion. Jag hade nämligen tänkt att köra upp i Nynäshamn istället för i stan eller Södertälje. När jag kom dit upptäckte jag att hela Nynäshamn bestod av 30-40 vägar och hade bara en enda huvudled. Woopa, tänkte jag som inte alls gillar att köra sakta eller att tänka på högerregeln. Men lektionen tyckte jag gick fint, det enda han sa att jag skulle träna på var att hoppa mellan växlarna. Sedan kom choken. Jag tänkte ju snabbt att nu jävlar e jag redo för uppkörning, så det var lika bra att fråga vad dom tyckte. Jag är ju menveten om att körskolan gillar att överdriva, men när gubbstrutten sa att det kanske behövdes sådär 20 gånger till så fick ja spel!!! I HELVETE HELLER, fuck körskolan! Nu jävlar ska ja boka uppkörning!!!

Resten av dagen skulle jag spenderat i ateljèn, men när jag anländt till Mossebacke så var allt igenbommat och låst:S Jag ringde min kära farfar och insåg då han sa att han var i full gång att nacka en höna ute på landet som blivit attackerad av en tupp, att den gamlestollen nog glömt bort att vi bestämmt träff. Så de blir att vänta tills på onsdag med att trycka upp egna nycklar till ateljèn och komma igång med mitt skapande! Så istället spenderade jag dagen i storstaden med min käre pöjk som slappat färdigt på skolan. Sedan toppade vi kvällen med lite bakning och myspys:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0