En kungkarro vecka!

Den här veckan har varit en riktigt kunglig vecka. För den här veckan har varit precis så jag vill att alla veckor ska se ut. Jag har spenderat den mesta tiden i ateljèn och suttit och smidit i silver. I början av veckan fick jag lite uppdrag som jag skulle pyssla med under veckan . Så jag har slipat och borrat på ett hängsmycke i form av en knuten hand som farfar gjort, jag har också slipat till ett ballt halsband han håller på att göra. Sedan har jag tränat på ringtekniken. Jag har suttit och filat, slipat, sågat, lödigt och hamrat till ringar. Det ser välldigt enkelt ut men satan i gatan vad mycke arbete det är bakom detta! Sedan har jag meckat lite på ett halsband som jag håller på med. Bilder e på ingång!!

Mitt schema ser ut såhär:

  • Jämna veckor: Mån, tis, ons, tor, fre = ica
    lör, sön= ateljèn
  • Ojämna veckor: tis, lör = ica
    mån, ons, tor, fre, sön= ateljèn

Så nu har jag tänkt att min blogg ska handla lite mer om mitt silversmide och mina dagar på verkstaden:)

Puss och hej, nu drar jag iväg på kräftskiva såhär i höstslasket!!

Kommentarer
Postat av: Tove

Shitt vad häftigt hörru :D Du måste lägga in massa bilder på alla coola saker ;)

2010-09-18 @ 20:00:51
Postat av: KungKarro

Tjeena bruden:) jaa de e skitkul! Grattis i efterskott förresten bruden, både till 18årsdagen och debuten i seniorlandslaget, riktigt grymt!!

2010-09-18 @ 23:21:42
Postat av: ellen

nice för dig! denna kan du lyssna på när du sitter o pillar me ditt silver: http://www.youtube.com/watch?v=E5fhax_wOs4&feature=player_embedded

2010-09-19 @ 08:10:04
Postat av: tudie

jag e lite besviken på dig att du missade förra helgens happening :( ;)

2010-09-19 @ 22:21:31
Postat av: Tove

Tack Tack :D Jaa det ska bli skiitkul att få springa världscup :D

2010-09-21 @ 17:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0