Toppade en kanonvecka med en grym torsdag

Efter en rolig onsdag med mycket arbete och kul kväll med brorsan så började morgonen fint för mig och Marren med en tripp till Tullinge för att möta upp Elin som skulle vara våran proffsfotograf för dagen. Vi skulle nämligen ta lite fina bilder som skulle kunna användas till en tavla. Efter att vi flummat runt och Elin gått loss ordentligt med kameran så tog batterierna slut och det var dags att bege sig in mot stan igen. Men ett stort tack till min kära vän Elin Sundqvist för hjälpen! Sedan var det iaf dags att ta sig till Mossebacke och atején för att få lite arbete gjort. Efter allt arbete igår med alla grundringar, som inte var helt lätt, så var det dags att löda ihop ringarna. Det gick riktigt bra faktiskt, nu ska bara tre av dem oxideras sedan är de klara:) Jag vill inte lägga upp bilder förs än alla är klara, men det kommer! Resten av dagen spenderade jag med Klara och Marren. Klara kom nämligen förbi verkstaden för lite lunch date med mig och Marren. Det blev mycket skvaller och mys, så vi fortsatte kvällen med lite shopping och toppade sedan med tacomiddag på Gärdet. Allså en helmysig dag blev det. Imorgon blir det bildvisning hos Sara på bilderna som vi tog i söndags på farfars brudkronor. Det ska bli riktigt spännande att se, Sara och Henke gjorde verkligen ett kanon jobb så det kan inte bli annat än bra. Sist men inte minst så får jag inte glömma att nämna Johanna som frös som en glasspinne i söndags men klagade inte en enda gång på 2 timmar och blev kanonsnygg framför kameran:)

Dagens betyg: 10p av 10
Dagen bästa köp: Testbildsklockan från Urbanoutfitters som jag spanat in i över 1 år, är helt nöjd!
Dagens godaste: Kakorna som Klara hade med sig och bjöd på i ateljén, mina favoriter:)

Nu hade jag tänkt att ni ska få rösta lite på vilken bild ni tycker ska få äran att bli en tavla. Jag lägger ut fem stycken som jag gillade bäst, dock tog elin sådär 300bilder, så det finns lite att välja på haha..


Kommentarer
Postat av: Klara

Tack för en urmysig dag! Jag hejjar förresten på 2an eller 4an :) PUSS!

2010-10-28 @ 23:56:24
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: malin

jag hejar på bild 1 :D

2010-10-28 @ 23:56:58
URL: http://mlins.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker också ettan eller kanske fyran. Tvåan känns lite sorlig på nagot sätt. Skitfina bilder föresten:)

2010-10-29 @ 00:03:00
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/
Postat av: Sarren

Första eller sista! Fin komposition på första å Sjyst ljus på sista. Ska du måla av bilden lr? Å sen så ser ni jättekära ut, så det lixom smittar av sig hihi. Puss!

2010-10-29 @ 08:08:07
Postat av: Elin

Eftersom jag är fotograf och har sååååå mycket kunskap borde ju min röst väga rätt tugnt, och jag tycker ettan. Eller möjligtvis tvåan ;)

2010-10-29 @ 08:17:55
URL: http://cajjsunk.blogg.se/
Postat av: Johanna

ohh helt klart 1an! myysipys på den, eller på alla iof, men jag tycker den va finast o ballast! :) youre so cute!

2010-10-29 @ 09:46:22
Postat av: Tynne

Göllliigt! ;)

nr 1 eller 2! Fast på 1-2an ser det ut som horisonten lutar lite kanske... och på 4an ser man gylfen. tihi ;p så det blir 1an!

Nämen finfina bilder faktiskt!!

2010-10-29 @ 09:47:56
URL: http://tynne.se
Postat av: Tove

Jag röstar på ettan! ;)

2010-10-29 @ 18:16:36
Postat av: My

Ettan! :)

2010-10-29 @ 19:31:49
Postat av: tosc

2an i svartvit!!

2010-10-30 @ 12:40:13
Postat av: Ida

Jag röstar på 2 och 4 =)

2010-11-01 @ 22:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0