Måndag

Efter helgens arbete så tog jag mig in till stan igår kväll. På tåget hängde jag med en viss herr Espen, han är inte bara norsk utan också min nya granne. Det hela slutade med semelbak och filmkväll på Gärdet:P Morgonen började med ett fint intervallpass på Gärdet. Sedan tog jag mig in till verkstaden och farfar. Jag började med foten till min skål idag. Det är rätt svårt nu eftersom allt är nytt men samtidigt väldigt roligt. Sedan fick vi finbesök av min mentor från Finland och hans fru. I sommar så ska jag få komma till dem och lära mig guldsmide och att fatta in stenar. Jag ska helt enkelt vara lärling, det kommer bli väldigt roligt och spännande. Vi åt på en jättemysig japansk resturang där det även blev en hel del snack om smide;) Nu har jag varit och jobbat och är påväg in till stan. Nu när jag sitter på tåget kom jag på att jag glömt berätta om min lördagskväll för er! Jag Anders och Martin var påväg hem från mormors 80års kalas i Eskilstuna och jag skulle släppa av Anders vid Tumba station. Vid Centrum svänger det ut en bil bakom oss och bilen följer efter ända tills parkeringen där jag skulle vända, då åker bilen upp bakom oss och spärrar vägen så att vi inte kommer någonstans och tänder lysena. Först vårt vi rädda att de var några gangsters som skulle råna oss, sedan höll jag på att kissa på mig när jag såg att det var två stora polismän som klev ur bilen. Jag såg framför mig hur se skulle säga att jag körde för fort eller nått och klippa mitt inte ens en vecka gamla körkort. Det skulle vara typiskt, bara för att jag äntligen fixat de där kortet så var de väll inte mer än rätt att jag skulle få lite otur och bli av med de. Som tur var så nöjde de sig med alkoholtest och en titt på körkortet. Jag var inte den gangster de var ute efter! Jag var så nervös att jag slog fel larmkod och trodde att mamma var polisen när hon ringde. Jag kan lova att både hon, Anders och Martin fick sig ett gott skratt;)

Här kommer lite bilder från idag:
En måndagmorgon på gärdets skidstadio
Jag stakar loss ;)
Farfar går loss i Sussies förtjusande rosa kappa;)
Farfar och Sussie Lagercrantz.
Min mentor Carl-Gustav Lagercrantz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0