Tisdag på Ateljén!

 

Idag har jag varit på verkstaden med farfar. Vi fick finbesök av Erica dagen till ära. Det vart en kanon dag med massor av prat och planerade. Jag lyckades dessutom löda ihop kanten och skålen, så nu ska det bara på en fot på den. Jag vill ha en fot som påminner lite om en fiskfena, eftersom jag tycker kanten liknar vågornas styrka. Fört hade jag tänkt att göra livetsskål och då var kanten helt annorlunda med en blandning av hårda och mjuka rörelser. Nu går den mer i ett mjukt mönster, dock med lite hårda brytningar. Sedan styrde också farfar och jag upp mitt halssmycke. Vi gjorde lite distinktare linjer och bestämde att det ska på två stenar. När det är färdigt så ska den oxideras och bli svart. Tack för en jättetrevlig och rolig dag Erica! Nu kommer lite bilder, dock tagna med min mobil så ha överseende med kvaliten;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0