Norge here i come!

Idag har jag smidigt silver med farfar hela dagen, det var underbart! På morgonen pratade vi massa om konst och om målning. Han visade massa fina tavlor som han målat och förklarade för mig att man måste gå in i sig själv och måla som att man vore ett barn, man ska vara fri i sitt skapande och det ska kännas skönt att skapa. Farfar säger så otroligt mycke bra och visa saker, han brukar alltid berätta om hans liv och gamla roliga historier om honom själv och lyckas alltid hitta en vittsig och bra avslutning som man kan dra lärdom av. Jag trivs så himla bra med den där filuren, så fort han går utanför dörren eller ska åka ifrån mig så börjar jag saknar honom. Det känns helt enkelt tomt utan farfar, det är någonting som fattas. Förutom att prata så hann vi faktiskt med en hel del smide idag. Med handledning från farfar och även Lennart (farfars kompis som också är silversmed) så gjorde jag klart foten till skålen, den blev kanonbra! Sedan gjorde jag ett hängsmycke som föreställer en ko, till mormor i 80års present.

Imorgon bär det av till Norge för att ladda upp inför Vasaloppet! Jag och Martin kör en liten road trip till min morbror och hans frus stuga där vi ska tagga järnet inför Öppet spår på söndag. Vad gör vi? NU KÖR VI!!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Kennet Olander

Verkligen fina "grejor" !!

Kämpa på !

Hör av dig till mig ang. din mailadress..jag verkar inte ha den ?!?

mvh

Kennet ( UK )

2011-02-23 @ 13:37:21
Postat av: kungkarro

Tack Kennet:P

Min mailadress är [email protected]

2011-02-28 @ 16:27:49
URL: http://apieceofkarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0