Jag klarade Vasaloppet!

Vasan är avklarad:D Det känns helt sjukt! Jag har haft ångest i en vecka och trott att jag skulle dö på vägen och aldrig ta mig i mål. Jag trodde det skulle vara som att ta sig genom skärselden, men det var inte ens i närheten. Visst var jag trött och visst önskade jag lite smått att jag kunde få dö i backarna upp till Oxberg, men tusan vad bra det kändes när jag tog mig i mål och tusan vilken fin resa jag fick. Det vart en riktig utmaning precis som jag ville men den vart också tusen gånger bättre än vad jag trodde att den skulle bli. Jag hade som mål att ta mig runt och sa dagen innan att jag skulle bli himla nöjd om jag åkte under 9 timmar. Jag lyckades ta mig i mål på 6.55, och då fick vi ändå köa hela vägen upp för backarna mot Smågan, plus att jag hann äta ordentligt och gå på toa! Helt galet! Jag måste dock erkänna att jag var väldigt, väldigt trött och kämpade och slet som ett djur! Men gud vad nöjd jag är, det var precis den här känslan jag ville få, det här är anledningen att jag gör klassikern, för att få lite självförtroende! Jag hade en kanondag i spåret och helt sjukt bra skidor. Så ett stort tack till Martin och Hasse som var mitt vallateam och slet halva natten med mina skidor! Måste även tacka Anna-Karin och Hasse för att vi fick bo i er underbara stuga och fick en grym uppladdningsvecka. Jag tror aldrig jag ätit så mycket mat och proppat i mig så mycket äckliga energisaker som denna vecka, men det behövdes kan jag säga! Nu är det bara att börja tagga in för Vätternrundan;)

Här kommer lite bilder:


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0